Na drugoj lokaciji, s drugim ljudima

Nije vijest da ti pomognu oni od kojih to očekuješ, nego kad ti pomognu oni na koje nikada ne bi ni pomislio/la da će ti posvetiti trenutak, a kamoli pomoći. To je tako u životu, a osobito životu političara. Jer tu ne pomažu ni oni od kojih se to očekuje, ali ni oni od kojih se to ne očekuje, razumljivo. No, u popularizaciji činjenice da sam se, uz Twitter, bacila i u blogerske vode, pomaže mi danas istaknuti “Večernjakov” novinar M. Jurasić. Neočekivano, ničim izazvan, napao me u komentaru i natjerao desetak ljudi koji nisu pojma imali da išta pišem da pročitaju blog i da mi se jave pohvalama (ne Jurasiću nego meni, jasno, jer su zvali mene koja nemam nikakvu vlast pa se nemaju ni razloga ulizivati).

Zahvalna na činjenici da se gospodin Jurasić oglasio i da mi je posvetio cijeli tekst i ja ću njemu, besplatno, raditi reklamu. Pa smo izjednačeni, je li, i nitko nikome ništa više ne duguje.

No, dakle, M. Jurasić se, zapravo, obrušio na me, kao bivšu premijerku koja u blogu ne da mira mandataru Oreškoviću već “iz bloga u blog sugerira pitanja kojima ga treba sapletati i zajedljivo uznemiravati i prije nego što povuče prvi konkretan potez”. Tako zbori Jurasić pa onda i nabraja moja pitanja… “zašto bi premijer morao znati odgovore na sve te tisuće i tisuće pitanja i čemu onda služi Vlada ako premijer mora sve znati”; ili, “…i sam bih se kao čitatelj volio zabaviti (istaknula J. K.) čitajući kakav je odnos premijera prema ženama, djeci, medicinski potpomognutoj oplodnji, pobačaju, ukidanju presuda za ratno profiterstvo, slovenskoj žici i arbitraži, neovisnosti DORHa i USKOKa, nespojivosti funkcija, istupa biskupa o Boži Petrovu..”, kaže uvaženi Jurasić.

Na stranu to što Jurasić tek nekoliko mojih pitanja  doživljava kao “tisuće i tisuće”; zapanjujuće je što bi se on uz pobrojana pitanja i  sam “volio zabaviti”. E, vidite, za razliku od uglednog komentatora, meni nisu zabavna pitanja npr. o ženama i MPO. Ja bih bila zgrožena da nova vlada donese propise kojima bi dodatno otežala život ženama koje žele biti majke, ali i onima koje to ne žele. Bila bih šokirana da ministrom postane bilo netko tko  tuče ženu ili posjeduje legalnu ljubavnicu, a drugima propovijeda svetost braka kroz zakone ili ustavne promjene. Za razliku od Jurasića, ima nas puno koji se ne bismo voljeli zabaviti  čitajući kakav je odnos premijera prema ukidanju presuda za ratno profiterstvo jer se radi o pucanju u Ustav RH koji smo izmjenama 2010. dodatno ojačali (ili smo tako mislili) u borbi protiv kriminala svake vrste.

“Zar je posao premijera da baš o svemu ima mišljenje”, pita se dalje Jurasić u kritici mojih stajališta. A ja opet pitam:  Zar je posao premijera da ni o čemu nema mišljenje? Da o svim relevantnim pitanjima odgovara kako nema dovoljno informacija ili da na njih odgovaraju oni koji su ga izvukli iz šešira?

Da, kandidat za premijera mora imati svoje mišljenje bar o onima pitanjima koja su duboko podijelila Hrvatsku, poput kolone sjećanja u Vukovaru ili podjele na one koji vole i one koji ne vole Hrvatsku. Da, kao građanka, imam ga pravo pitati i kakav je njegov pogled na praksu brisanja povijesti stranke koja ga je dovela u poziciju mandatara, je li tako i u svijetu u kojem je odrastao. Zašto? Zato što o viđenju unutarstranačke demokracije ovisi i pogled na demokratičnost društva i demokratičnost zakona koje će vlada, na čelu s premijerom, predlagati.

M. Jurasić želi biti originalan i vrckav, aludirajući na moju nekompetentnost kao premijerke  pa mi spočitava “Kud Ivo, tud i ja”. Čudim se da novinar tog kalibra ne zna da ja tu “glasovitu” rečenicu nikada izrekla nisam, da se radilo o opremi jednog teksta u novinama u “davnoj” prošlosti pa se onda, svakom tko me htio poniziti, to učinilo zgodnim gurnuti mi pod nos. Vjerujem da sve to Jurasić zna, ali, u nedostatku oružja za obranu mandatara, našlo se što se našlo, pa makar i tupo.

I, napokon, čudno nepoznavanje hrvatskih zakona i pravosudnog trenutka Jurasić producira u  dijelu teksta “… jer Vladi, čuj, baš u onoj u kojoj je Kosor sjedila, neinformiranost nije bila prepreka za kriminalnu prodaju čak i strateški najvažnije državne tvrtke ili kad je i sama kao potpredsjednica Vlade bez dovoljno informacija potpisivala dokumente”.

Čuj, hej! Je li moguće da tako ugledni komentator ne zna da je, u predmetu koji mi hoće ugurati pod politički nos, presuda ukinuta i da je sve vraćeno na ponovno suđenje?! Čuj! Dakle, nema presude, o tome će se opet dugo i mučno natezati po sudu, ali to Jurasiću ne smeta za iznošenje kvalifikacija… (Čl. 28. Ustava). Samo zato da bi se zabavio činjenicom da sam tada, kao potpredsjednica Vlade, potpisivala one odluke Vlade RH koje je tadašnji premijer tražio da potpišem, po njegovom nalogu. I da su to bile odluke Vlade, čuj!

Nemam ja ništa protiv što se M. Jurasić divi “liderskim” sposobnostima gospodina mandatara koji je “na nekom drugom mjestu i razgovara s nekim drugim ljudima”, kako kaže onaj koji ga je doveo. Dok taj pak, s Božom P. razgovara o modelu dva plus jedan, dualnom odnosu koji neće biti koalicija i isključivo stručnim ljudi koji će biti zna se čiji i kako odabrani…

Dakle, ja i dalje mislim da T. Orešković zvani Tim mora i danas  imati svoj stav o svemu što čini život svakidašnji u Hrvatskoj, od Vukovara do Knina, i da mora imati svoj stav o tome kakve ljude želi u timu. Jer će uspjeti samo ako tim, na pitanje tko im je šef, odgovori: Tim!

P. S. “I sam bih se, kao čitatelj volio zabaviti čitajući kakav je odnos premijera prema ženama”.., napisao je Jurasić. Žarko se nadam, vjerujem čak, da  će ovo, zahvaljujući Jurasićevom upozorenju, pročitati i komentirati, zabavljajući se, mnoge žene.

Oglasi

Komentiraj

